Прем’єр-міністру України
                                                                                                                           Яценюку А.П.

Шановний Арсенію Петровичу!

Дозвольте засвідчити свою повагу та звернутися  до Вас з проблемними питаннями, вирішення яких потребує Вашої підтримки.
В умовах глибокої економічної кризи та загострення взаємовідносин з Росією українські міжнародні автоперевізники  ведуть  господарську  діяльність у надзвичайно  складних  умовах.
Основними чинниками, які дестабілізують роботу міжнародних автомобільних перевізників, є: абсолютно неконтрольоване, непередбачуване знецінення національної валюти, обов’язковий 75 відсотковий продаж валютної виручки, постійне зростання вартості палива, як основної складової собівартості перевезення, збільшення податкового тиску, зокрема, запровадження податку на нежитлову нерухомість, зростаюча заборгованість з повернення ПДВ, неможливість оновлення рухомого складу. Все це на практиці неминуче призводить до втрат ринків та контрактів з постійними замовниками, до загрози закриття великої кількості транспортних підприємств - юридичних та фізичних осіб, і як наслідок, до скорочення робочих місць та мільйонних  втрат державного бюджету.

Варто зазначити, що економічна криза в транспортній галузі підсилюється постійними структурними змінами в Міністерстві інфраструктури України, в наслідок яких, зокрема, ліквідовано Департамент автомобільного транспорту та стратегічного розвитку автомобільних доріг. Складається враження, що галуззю автомобільного транспорту ніхто не хоче займатися, а це може призвести до поглиблення кризової ситуації.
Українські перевізники - учасники Асоціації міжнародних автомобільних перевізників - завжди були і є соціально активними, свідомими, патріотично налаштованими громадянами, які, як і вся країна, підтримують наших захисників в зоні АТО та вимушених переселенців. Для  поповнення ресурсів Збройних Сил України ми надавали допомогу з поставки до АТО рухомого складу, одягу і медичного  обладнання, ремонту автомобільної техніки  та виділення значних власних коштів.
Перевізники, маючи надію на закінчення військових дій та встановлення довгожданого миру, готові самовіддано працювати задля відновлення економіки держави. Але, для збереження позицій на ринку перевезень,  створення для цього відповідних умов, необхідно вирішення ряду проблемних питань на державному рівні.
Враховуючи вищезазначене просимо Вас, шановний Арсенію Петровичу, надати відповідні доручення та встановити контроль вирішення наступних проблемних питань:
1.Вживати заходи щодо стабілізації національної валюти та, зокрема, зменшення частки обов’язкового продажу валютної виручки з 75% до 50% (експлуатаційні витрати в валюті за кордоном при здійсненні міжнародних автомобільних перевезень складають близько 70 відсотків).
2.Встановити державний контроль за необґрунтованим підвищенням вартості палива.
3.Створити ефективну систему державного контролю за якістю пального.
4.Забезпечити своєчасне і в повному обсязі повернення ПДВ перевізникам  відповідно до чинного законодавства.
5.Забезпечити належний контроль за використанням коштів з акцизу та інших зборів, призначених для будівництва і утримання автомобільних доріг, зокрема, шляхом створення Державного дорожнього фонду.
6.Розробити Програму створення автоматизованої системи пунктів вагового контролю на автомобільних дорогах державного значення на умовах державно-приватного партнерства.
7.Передбачити для транспортних підприємств звільнення від сплати податку за нежитлову нерухомість, як це передбачено при оподаткуванні будівель для промисловості.
8.Вирішити питання щодо виконання положень міжурядових угод про міжнародні автомобільні перевезення між Україною і Польщею, Україною і Туреччиною з  метою скасування обмежень ввезення пального в паливних баках автотранспортних засобів, як це передбачено положеннями зазначених  угод.
9.Вжити заходів до прийняття нової редакції Закону України «Про автомобільний транспорт», яка передбачає адаптацію транспортного законодавства до вимог ЄС.
10.Створити умови для економічного механізму оновлення рухомого складу для міжнародних перевезень вантажів та пасажирів транспортними засобами високих європейських технічних та екологічних стандартів як складової конкурентоспроможності українських перевізників.
11.Провести перегляд терміну проведення періодичних медичних оглядів водіїв комерційних транспортних засобів з урахуванням європейського досвіду.
Вирішення зазначених питань створить сприятливі умови  роботи в галузі автомобільних перевезень, забезпечить ліквідацію існуючих адміністративних бар’єрів, зменшить частку транспортних витрат в ціні товару, удосконалить нормативно-правову базу та наблизить її до вимог ЄС.