Президенту України

                             Зеленському В.О.

 

                                                            ЗВЕРНЕННЯ

Учасників VI Пленуму Профспілки працівників автомобільного транспорту та шляхового господарства України

 

Шановний Володимире Олександровичу!

       Учасники VI Пленуму Профспілки працівників автомобільного транспорту та шляхового господарства України (далі-Профспілки) засвідчують Вам свою повагу та звертаються щодо врегулювання кризового стану в якому перебуває автомобільна та дорожня галузь України.

Кожного дня знижується економічна спроможність автотранспортних підприємств, падає рівень соціально-трудової захищеності працівників галузі, збільшуються показники аварійності на дорогах України, зростає кількість постраждалих у дорожньо-транспортних пригодах.

Так, на автомобільних дорогах України щороку дорожньо-транспортні пригоди призводять до травмування близько 130 тисяч осіб та до загибелі близько 4 тисяч. Більше третини – постраждалі в ДТП за участі комерційного транспорту. Рівень смертності від дорожньо-транспортних пригод досягає  12 осіб на 100 тисяч населення, що вдвічі більше аналогічного середнього показника по країнах Європейського Союзу, де впроваджено уже сьому п’ятирічну Програму безпеки на дорогах. Негативна сумарна економічна складова збитковості спричиненої ДТП в Україні за рік також відповідно вражаюча. Згідно розрахунків Світового банку це близько 5 млрд. дол. США, або 4% внутрішнього валового продукту.

В той час, коли потрібно наводити порядок в галузі автомобільного транспорту, вирішувати ряд проблемних питань по унеможливленню діяльності нелегальних перевезень, вирішення питання пільгових перевезень, оновлення рухомого складу та ін., керівництво Міністерства інфраструктури України практично самоусунулося від здійснення відповідних повноважень та заходів належного впливу щодо врегулювання галузевих проблем автоперевезень.

Неефективність діючої стратегії розвитку, призвела до повномасштабної системної кризи цілої галузі народного господарства. Ця криза визвана не зовнішніми чи внутрішніми фінансово-економічними факторами - вона виникла як реакція на неефективну систему управління галуззю, та відсутністю дієвого незаангажованого контролю за дотриманням діючого законодавства всіма учасниками процесу автомобільних пасажирських перевезень.

У зв’язку з невиконанням Міністерством інфраструктури України Галузевої Угоди у сфері автомобільного транспорту на 2013-2015, ЦК Профспілки ще в грудні 2015 року розпочав колективно-трудовий спір (конфлікт) з Міністерством інфраструктури України на галузевому рівні та з Кабінетом Міністрів України на державному рівні, який триває і по цей час. Керівництво Мінінфраструктури повністю ігнорує примирні процедури про що Національна служба посередництва і примирення надала інформацію Адміністрації .президента України (05.06.2019 № 06-01/01-23-/02-236), Раді національної безпеки і оборони України (05.06.2019 № 06-01/01-23-/02-238) та Кабінету міністрів України (05.06.2019 № 06-01/01-23-/02-237).

Зважаючи на незадовільну ситуацію у сфері функціонування автомобільного транспорту загального користування, усвідомлюючи необхідність створення умов для безпечного, якісного та ефективного перевезення пасажирів, сприяючи реалізації політики, спрямованої на розвиток та удосконалення автомобільної транспортної галузі, учасники VI Пленуму Профспілки працівників автомобільного транспорту та шляхового господарства України просять Вас, як гаранта Конституції:

-                    дати доручення Міністру інфраструктури України розробити та затвердити Державну програму розвитку автомобільного транспорту в Україні;

-                  внести до Верховної Ради України законодавчу ініціативу щодо зміни до ст.164 Кодексу України про адміністративні правопорушення «Порушення порядку провадження господарської діяльності» з метою конфіскації транспортного засобу у осіб, які виконують «нелегальні» перевезення;

-                    дати доручення щодо розроблення порядку відшкодування збитків за пільгові перевезення пасажирів на міжобласних маршрутах, які нині залишилися поза увагою;

-                внести до Верховної Ради України законодавчу ініціативу щодо встановлення нульові ставки ввізного мита та звільнити від оподаткування операцій з ввезення на митну територію України автобусів, що не виробляються в Україні, місткістю більше 45 пасажирів;

-        запровадити Європейську практику виплати дотацій за транспортне обслуговування сільського населення, яка виправдала себе в країнах Східної Європи і дала змогу жителям сільської місцевості користуватися комфортабельними автобусами;

-      вжити невідкладних заходів, спрямованих на збереження потужної мережі автошкіл Міністерства інфраструктури, які є стратегічно важливими для автомобільної галузі України

-          сприяти вирішенню колективного трудового спору (конфлікту) між Спільним представницьким органом Профспілки працівників автомобільного транспорту та шляхового господарства України і Всеукраїнської незалежної профспілки працівників транспорту та Міністерством інфраструктури України (зареєстровано розпорядженням НСПП від 15 грудня 2015 року №294-р) та Кабінетом Міністрів України (зареєстровано розпорядженням НСПП від 25 грудня 2015 року №304-р).

 

 Сотні тисяч працівників автомобільної галузі з нетерпінням чекають від Вас рішучих дій по наведенню ладу в пасажирському автотранспорті, та готові підтримати Ваші ініціативи. І не тільки вони: мільйони пасажирів з вдячністю сприймуть покращення роботи пасажирського автомобільного транспорту.

          З глибокою повагою,

        За дорученням учасників VI Пленуму

        Профспілки працівників автомобільного

        транспорту та шляхового

        господарства України,

         Голова Профспілки                                                (підпис)                                      В.М.Вакуленко

      

Подібні звернення були також направлені Премєр-міністру України Гончаруку О.В. та Міністру інфраструктури України Криклію В.А.

 


                                                                                                 Прем’єр-міністру України

                                    Гончаруку О.В.

                                                                                      

ЗВЕРНЕННЯ

Учасників VI Пленуму Профспілки працівників автомобільного транспорту та шляхового господарства України

                            Шановний Олексію Валерійовичу!               

Учасники VI Пленуму Профспілки працівників автомобільного транспорту та шляхового господарства України (далі-Профспілки) засвідчують Вам свою повагу та звертаються щодо порятунку підприємств дорожньої галузі України, які перебувають в стані затяжної кризи.

Вигідне географічне розташування України на шляху основних транзитних потоків між Європою та Азією, розгалужена мережа автомобільних доріг створюють усі необхідні передумови для збільшення обсягів транзиту країною вантажів. Проте протягом останніх років частина облавтодорів фактично доведені до банкрутства, а якість дорожніх сполучень як була, так і лишається для України надзвичайно гострою проблемою. Вона за багатьма параметрами не відповідає потребам суспільства та європейським стандартам, що перешкоджає підвищенню ефективності її функціонування, тому підлягає терміновій модернізації.

Збиткова діяльності дочірніх підприємств (облавтодорів) АТ ДАК «Автомобільні дороги України» (надалі - Компанія) в цілому обумовлена зменшенням обсягів доходів окремих дочірніх підприємств Компанії внаслідок втрати частки на ринку експлуатаційного утримання доріг як державного, так і місцевого значення.

У 2019 році спостерігається зменшення фактичних обсягів робіт, що виконують облавтодори, оскільки все більшу частину ринку робіт/послуг з експлуатаційного утримання доріг захоплюють приватні підрядники. Облавтодори продовжують скорочувати свої потужності та скорочувати персонал, приводячи їх у відповідність до обсягів укладених підрядних контрактів на 2019 рік. В 2019 році припинено чи триває припинення 14 філій у Львівському, Закарпатському, Миколаївському, Тернопільському облавтодорах.

 Негативно впливає на фінансові результати дочірніх підприємств наявність виконаних в минулі роки та не прийнятих замовниками дорожніх робіт.  Загальновиробничі та адміністративні витрати облавтодорам відшкодовуються лише частково. Особливо це стосується оплати праці.

Треба звернути увагу на проблемі щодо блокування тендерів, при чому в більшості випадках тендери блокуються однією і тією ж компанією.

Концепція реформування дорожньої галузі, започаткована керівництвом ще у 2007 році, нічого доброго не принесла і не приносить. Адже за останні 10 років підприємства практично не придбало жодної дорожньої техніки. Значна частина зароблених коштів йде на постійні ремонти фізично і морально застарілої дорожньої техніки. Кращі механізатори, фахівці та спеціалісти, зважаючи на низький рівень заробітної плати та затримки її виплати, звільнилися в пошуках кращої роботи або у приватної компанії, або за кордоном.

Щодо долі АТ ДАК «Автомобільні дороги України» в Мінінфраструктури та Уряді не має єдиного політичного бачення. В наслідок цього, працівники дорожньої галузі страждають від порушення їх конституційних прав, а саме заробляти на життя працею та своєчасно одержувати винагороду за працю.

Заборгованість по заробітній платі в підприємствах дорожнього господарства станом на 30 серпня поточного року  складає майже 121 млн. грн., в тому числі прострочені борги 65 млн. грн. Не погашені борги по заробітній платі майже на всіх облавтодорах.

 Рівень заробітної плати в підприємствах дорожнього господарства залишається дуже низьким – нижчим, ніж в середньому по Україні більш ніж на 30 відсотків та на 10 відсотків по будівництву.

Враховуючи викладене просимо Вас, шановний Олексію Валерійовичу, дати відповідні доручення новопризначеним профільному Віце-прем’єр-міністру та Міністру інфраструктури України, щодо подальшого реформування Компанії та формування стратегії з метою її оздоровлення і подальшого розвитку ринку експлуатації доріг відповідно до Європейських норм.

        З глибокою повагою,

        За дорученням учасників VI Пленуму

        Профспілки працівників автомобільного

        транспорту та шляхового

        господарства України,

         Голова Профспілки                                                (підпис)                                      В.М.Вакуленко

      

Подібне звернення було також направлено  Міністру інфраструктури України Криклію В.А.