Після мітингу, якій було проведено 22 жовтня 2014 року біля Кабінету Міністрів України відбулися певні зрушення. Заборгованість із заробітної плати в самому мінімальному розмірі, направлена 24 – 29 жовтня п.р. підприємствам підрядників та ДП облавтодорів.
Керівництвом Укравтодора продовжується робота з Мінфіном щодо графіку погашення заборгованості, визначення фінансових можливостей забезпечення об’ємів робіт в 2014 році.
Враховуючи, що вимога про проведення зустрічі з Віце-прем’єр-міністром Гройсманом В.Б. не виконана, Громадською радою при Укравтодорі направлено лист на ім’я Прем’єр-міністра України Яценюка А.П. від 30 жовтня 2014 року №2-2/2014:

Шановний Арсенію Петровичу!

Засвідчуємо Вам свою глибоку повагу та звертаємося з наступним. Підрядні організації дорожньої галузі вдруге вимушені направити звернення до Вас з приводу критичного стану дорожніх підприємств України та безпрецедентних масштабів руйнування доріг.
Через недотримання періодичності термінів поточного ремонту 90% доріг знаходиться у незадовільному стані, а по більш ніж 2 тис. км доріг вже майже не можливо проїхати. Безпека руху - на рівні критичної. При цьому через недофінансування у поточному році фактично так і не розпочато ремонтно-будівельні роботи.
Звертаємо Вашу увагу на те, що ці процеси відбуваються при наявності усіх необхідних фінансових ресурсів для виправлення ситуації та за абсолютно необгрунтованої позиції Міністерства фінансів.
Так, у 2012-2013 роках Укравтодором під державні гарантії було залучено близько 10 млрд. грн. кредитних коштів, з яких на оплату виконаних робіт протягом 2012-2014 років спрямовано лише 3,7 млрд. грн. Залишки цих коштів в сумі 6,3 млрд. грн. штучно «заморожені» на рахунках Казначейства. Тобто, «на папері» ці кошти є, але в реальності вони використовуються Мінфіном для інших цілей, що є грубим порушенням чинного бюджетного законодавства. Фактично це злочинне, нецільове, неефективне спрямування бюджетних коштів, негативний ефект від якого поглибився у зв'язку зі стрімким падінням курсу національної грошової одиниці і пропорційним підвищенням цін на матеріальну складову вартості дорожніх робіт.
Лише на сплату відсотків по цьому кредиту у поточному році використано більше одного мільярда гривень коштів, які мали бути спрямовані на будівництво, ремонт і утримання доріг загального користування.
При цьому, розуміючи складність соціально-економічної ситуації в країні та необхідність виконання завдань, визначених Державою та закріплених Кабінетом Міністрів України у відповідних переліках об'єктів, дорожні підрядні організації у 2012-2014 роках виконували ремонтно-будівельні роботи за власні обігові кошти та банківські кредити на найбільш значимих для України об'єктах.
Відсутність фінансового ресурсу призвела до катастрофічного підвищення соціальної напруги в колективах дорожніх підприємств, які практично позбавлені власних обігових коштів із-за залучених раніше для виконання робіт кредитів і взятих податкових зобов'язань. На сьогодні на цих підприємствах скорочено близько 50% висококваліфікованих працівників, а за цими людьми стоять їх сім'ї - близько 20 тис. українців. Подальше затягування з розрахунками за виконані роботи призводить не тільки до невиплати заробітної плати та зростання соціального напруження у трудових колективах, а практично робить їх банкрутами. По суті відбувається процес знищення дорожньої галузі і вітчизняних колективів.
Окремі ділянки транспортних коридорів із-за відсутності фінансування роками не приймаються в експлуатацію. Юридична відповідальність за безпеку руху на цих ділянках лежить на підрядних організаціях. При цьому відповідно до чинного законодавства рух по таких ділянках має бути заборонено.
Всього станом на поточну дату обсяг виконання на зазначених об'єктах складає 2,3 млрд. грн.
Ситуацію погіршує проблема реєстрації виконаних робіт у територіальних управліннях Державної казначейської служби, які, посилаючись на ст. 48 Бюджетного кодексу, відмовляють службам автомобільних доріг в областях у зв'язку з відсутністю фактичного надходження коштів.
Для недопущення банкрутства підрядники змушені звернутись до господарських судів. Частина судових справ виграні. Якщо не будуть вжиті заходи по розрахункам за виконані роботи підрядники будуть змушені блокувати рахунки служб автомобільних доріг в областях згідно чинного законодавства.
Таким чином, для вирішення ситуації, що склалася, зважаючи на соціальну напруженість у трудових колективах дорожніх підприємств, просимо Вас, Арсенію Петровичу, дати доручення Міністерству фінансів України, Державній казначейській службі та Укравтодору:
- розробити механізм реєстрації до кінця поточного року зобов'язань за дорожніми роботами, які були виконані за рахунок коштів, залучених у минулі роки під державні гарантії;
- розрахуватись з дорожніми підрядними організаціями до кінця поточного 2014 бюджетного року.
Одночасно повідомляємо, що засідання примірної комісії між Профспілкою та Кабінетом Міністрів України з питань погашення заборгованості із заробітної плати та визначення об’ємів фінансування робіт до кінця 2014 року повинно відбутися на наступному тижні.