Сьогодні відбулася робоча зустріч керівництва ВГО «ВААП» та федерації «УКРАВТОТРАНС» з Міністром інфраструктури Максимом Бурбаком. В ході зустрічі Президент ВГО «ВААП» Ігор Шкіря, віце-президент ВГО ВААП Володимир Вакуленко, віце-президент федерації «УКРАВТОТРАНС» Петро Овчар звернулися до Міністра з приводу вкрай критичної ситуації, яка склалася в галузі пасажирського автомобільного транспорту.
На сьогоднішній день, неефективність діючої стратегії розвитку призвела до повномасштабної системної кризи, повної некерованості та розвалу галузі. Причиною цього є реакція на неефективну систему управління та відсутність дієвого контролю за дотриманням діючого законодавства всіма учасниками процесу пасажирських автомобільних перевезень.

16 травня 2014 року відбулася спільна нарада Мінінфраструктури, Укртрансінспекції та громадських організацій щодо актуальних питань розвитку автомобільного транспорту на якій оголошено, що впродовж двох тижнів з дня її проведення буде розроблено план роботи в галузі автомобільного транспорту з встановленням кола відповідальних осіб і чітких термінів виконання. Але на жаль, крім плану розробки, супроводу та прийняття нормативно-правових актів Департаменту автомобільного транспорту та стратегічного розвитку автомобільних доріг на 2014-2015 роки, який висвітлено майже через два місяці, в сфері автомобільного транспорту так нічого і не зроблено.
Останні півроку автомобільний департамент Мінінфраструктури та Укртрансінспекція займаються лише кадровими питаннями і посиленням відповідальності та контролю за автомобільними перевізниками, які працюють в межах правового поля, не приділяючи уваги вирішенню проблемних питань галузі пасажирського автомобільного транспорту загального користування.
Галузь на сьогоднішній день майже не розвивається, рухомий склад перевізників не оновлюється у зв’язку з відсутністю коштів, держава несе збитки через недонадходження коштів до державного бюджету, а автобусні заводи змушені призупинити виробництво автобусів. Якщо раніше в середньому по областях купувалось 150-200 автобусів на рік, то зараз лише 10-15.
Нині існує велика кількість автомобільних перевізників, які працюють на ринку перевезень з порушенням діючого законодавства про автомобільний транспорт, так званих нелегальних, що виконують перевезення поза правовим полем, під виглядом нерегулярних перевезень та перевезень на власні потреби. Прикриваючись іншими видами пасажирських перевезень нелегали працюють на маршрутах загального користування без дозволів, без розкладів руху, здійснюючи перевезення пасажирів перед рейсами законослухняних перевізників, створюючи при цьому паралельну маршрутну мережу. Використання переобладнаних мікроавтобусів, виконання перевезень зі значним перевищенням встановленої швидкості руху, відсутність контролю за роботою водіїв та перевірок технічного стану автомобілів призводить до тяжких ДТП.
Тільки по м. Києву щоденно здійснюється більше 1000 нелегальних відправлень (від залізничних вокзалів, станцій метро тощо). Робота так званих «нелегальних» перевізників, з урахуванням таксомоторів, призводить до щорічних втрат бюджету близько 10 млрд. грн.
Дана ситуація призводить до тяжкого фінансового становища автотранспортних підприємств. В трудових колективах виникає заборгованість по заробітній платі, сплаті податків і зборів, виникають труднощі з придбанням паливно-мастильних матеріалів, запасних частин тощо.
У зв’язку з відсутністю чіткої тарифної політики в сфері автомобільного транспорту легальні перевізники вимушені самостійно підвищувати тарифи на проїзд, що викликає негативну реакцію населення. Обласні державні адміністрації в регіонах штучно стримують підвищення тарифів на перевезення, тим самим доводячи легальних перевізників в регіонах до критичного стану. Все це стримує інвесторів вкладати кошти в розвиток галузі, так як немає певних та прозорих правил роботи.
Під час зустрічі було наголошено про необхідність створення чітких, прозорих та рівних умов роботи автотранспортного комплексу. Приведення законодавства у відповідність до європейських вимог дозволить налагодити ефективну систему контролю за дотриманням діючого законодавства, надасть ефективний поштовх розвитку галузі пасажирських перевезень загального користування, сприятиме розвитку конкурентного середовища, зменшенню так званих «нелегальних» перевізників, збільшенню надходжень до бюджету, покращенню стану обслуговування пасажирів.
За результатами робочої зустрічі були намічені також шляхи співпраці щодо вирішення найгостріших питань, зокрема, щодо удосконалення нормативно-правових актів, які стосуються діяльності автотранспортників.
У свою чергу, Міністр інфраструктури Максим Бурбак звернувся до Президента ВГО «ВААП» Ігоря Шкірі, як до керівника парламентського підкомітету з автомобільного транспорту, з проханням про сприяння в просуванні Закону з ліцензування та нової редакції Закону України «Про автомобільний транспорт».