Статті та оголошення

      НАРОДНИЙ ДЕПУТАТ УКРАЇНИ

№ 20 72267                                                                                                                  11 червня 2015 р.

Міністру фінансів України Яресько Н.Е.

Професійна спілка працівників             

автомобільного транспорту та              

шляхового господарства України         

ДЕПУТАТСЬКЕ ЗВЕРНЕННЯ

Шановна Наталіє Енн!

До мене звернулася з листом Професійна спілка працівників автомобільного транспорту та шляхового господарства України у якому зазначено, що при наявності коштів на рахунках Укравтодору вони не перераховуються підприємствам за виконані ремонтно-будівельні роботи, а в результаті працівникам не виплачено заробітну плату.

Крім того, у листі зазначено, що у Мінфіні з 16.03.2015 р. знаходиться на розгляді розроблений Укравтодором проект постанови Уряду, прийняття якого дасть можливість погасити заборгованість із заробітної плати.

Керуючись ст. 16 Закону України "Про статус народного депутата України" прошу вжити заходів щодо прискорення перерахування коштів Укравтодору та у встановлений законодавством термін поінформувати мене та Професійну спілку працівників автомобільного транспорту та шляхового господарства України. Крім того, прошу також повідомити:

- причини не перерахування коштів Укравтодору;

- у які терміни будуть перераховані кошти Укравтодору, які дадуть можливість повністю погасити заборгованість із заробітної плати;

- причини того, що з 16.03.2015 р. не розглянуто проект постанови, поданий Укравтодором на розгляд Мінфіну.

З повагою,

народний депутат України               Юлія Тимошенко

Поглиблення бідності українського працівника та його сім’ї відбувається внаслідок стрімкого знецінення трудових доходів та заощаджень через замороження з грудня 2013 року розмірів державних соціальних стандартів та гарантій, збільшення безробіття, небувалого зростання цін на товари і послуги, багатократного підвищення комунальних тарифів, девальвації гривні, посилення податкового тиску.

В умовах високого рівня інфляції (за 2014 рік – 124,9%, у січні-травні 2015 року – 140,1%) мінімальна зарплата, пенсія, соціальні виплати знецінилися майже наполовину і знизилися до рівня найбідніших країн світу.

З метою компенсації інфляційного знецінення доходів населення, підтримання платоспроможності громадян та скорочення гігантського розриву між українськими державними соціальними стандартами та гарантіями і європейськими стандартами життя, профспілковими фахівцями розроблено проект Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо індексації розміру мінімальної заробітної плати».

На виконання рішення СПО об’єднань профспілок від 14.04.2015 №21-5 зазначений законопроект направлено Кабінету Міністрів України та Комітету ВРУ з питань соціальної політики, зайнятості та пенсійного забезпечення для розгляду й внесення до Верховної Ради України.

Незважаючи на те, що в бюджеті передбачена досить значна сума на дорожнє господарство - 25,5 млрд. грн. - Більша частина цих грошей буде спрямована на виконання боргових зобов'язань. Кредитний портфель Державного агентства автомобільних доріг ("Укравтодору") на початок цього року склав близько 43 млрд. грн. Цього року на його обслуговування піде 17,4 млрд. грн. Ще 4,7 млрд. грн. - Це кредитні кошти міжнародних фінансових організацій в рамках вже укладених раніше договорів. Тобто із загального фонду держбюджету "Укравтодор" отримує лише 3,4 млрд. грн. що при його величезної потреби, яка оцінювалася в 40-50 млрд. грн. на рік, явно недостатньо.

НЕ МОЖНА залучати профактив до дисциплінарної відповідальності, а членів профспілки звільняти при незгоді профоргану !!!!
Верховний Суд України на засіданні Судової палати у цивільних справах 22.10.2014 р прийняв постанову по справі № 6-163цс14, предметом якого була суперечка про притягнення до дисциплінарної відповідальності.
У документі говориться, що відповідно до частини другої статті 41 Закону про профспілки та частини другої статті 252 КЗпП однією з гарантій можливості здійснення своїх повноважень працівниками, які обрані до складу виборної профспілкової організації, є заборона притягнення їх до дисциплінарної відповідальності без попередньої згоди виборного органу, членами якого вони є.

УКРАЇНСЬКІ ДОРОЖНИКИ ВСТУПАЮТЬ У КОЛЕКТИВНИЙ ТРУДОВИЙ СПІР З УРЯДОМ.

Таке рішення було прийняте під час чергового засідания президії Центрального комітету Профспілки працівників автомобільного транспорту та шляхового господарства України. На такий крок автодорожників спонукала критична ситуація з фінансуванням, що нині склалася в дорожньому господаpcтвi України.

За словами голови Профспілки автомобілістів і дорожників України Олега Хмарного, з кожним днем соціальний діалог Профспілки з Урядом загострюється. А питання, пов'язані із станом справ у дорожньому господарстві, залишаються невирішеними. Працівники дорожніх підприємств та організацій у сфері управління Державного агентства автомобільних доріг України не отримували заробітну плату в повному обсязі вже близько 5 місяців, фактична заборгованість по окремих регіонах - із квітня 2014 року, а борги із зарплати за червень 2014 року не погашено ще в жодній області. Через відсутність коштів на життя дорожники доведені до відчаю: вони не в змозі забезпечити себе продуктами харчування, їм вимикають газ та електроенергію, а з початку опалювального сезону не буде чим платити за теплопостачання.

Водії громадського транспорту литовської столиці оголосили про готовність вийти на страйк на знак протесту проти затримки зарплати. Профспілка водіїв планує виїжджати тільки на 30% маршрутів. За словами спільника профспілки працівників підприємства Вільнюського самоуправління Vilniaus viesasis transportas Йонаса Декамінавічуса, водії громадського транспорту досі не отримали зарплату за серпень.

газета "Профспілкові вісті" № 40/2014

Страйк працівників лісабонського метрополітену призвів до другого за місяць припинення роботи метро в португальській столиці. Профспілки продовжують боротися проти транспортної політики уряду країни. Федерація профспілок працівників зв'язку та транспорту закликала до 24-годинного страйку. Керівництво профспілок звинувачує правоцентристський уряд у зниженні професійного рівня працівників і скороченні інвестицій в інфраструктуру державних транспортних компаній перед їх приватизацією.
Уряд у свою чергу стверджує, що був вимушений скоротити витрати на транспортні компанії, загальний борг яких становить 20 млрд. дол. США, після десятиліть субсидій за рахунок коштів платників податків. Метрополітен Лісабона щодня перевозить приблизно З70 тис. пасажирів. Страйк 1450 співробітників призвів до зупинки роботи метро, через що багато пасажирів були змушені шикуватися в довгі черги на автобус.

газета "Профспілкові вісті" № 40/2014

Такі факти є позитивом у роботі профспілок, оскільки профспілки у своїх зверненнях та під час переговорів постійно звертали увагу Уряду на необхідність зменшення тарифного навантаження на бюджетні організації та населення.
Федерація профспілок України вже розміщувала раніше інформацію про те, що після досягнення у грудні минулого року домовленості про зниження ціни на природний газ з $408 до $268,5 за тисячу кубометрів в Україні тарифи на газ для бюджетних та комерційних організацій повинні бути перераховані у січні 2014 року.
Згідно з законодавством Держцінінспекція України мала протягом 10 робочих днів провести аналіз розрахунків планованих витрат, що включаються до тарифів на теплову енергію, послуги з централізованого опалення, постачання гарячої води, під час якого перевірити правильність розрахунку витрат, урахування при їх визначенні прогнозованих обсягів послуг, додержання стандартів, нормативів (норм) витрат і втрат ресурсів, технологічних регламентів та надання вимог щодо надання послуг, а також прийняти виважене рішення щодо надання висновку.
Водночас, Урядом було поставлене завдання профільним міністерствам і відомствам забезпечити перехід суб’єктів господарювання на розрахунки за новими тарифами у найкоротші строки.