Міністерство інфраструктури на виконання Угоди про асоціацію між Україною та Європейським Союзом розробило проект закону “Про приведення законодавства України у сфері автомобільного транспорту згідно з актами Європейського Союзу”, згідно з яким планується імплементація 14 норм законодавства ЄС. Про це йдеться у прес-релізі відомства.

Як у документі, прийняття законопроекту врегулює питання допуску до ринку перевезень, організацію громадських перевезень, робочий час і час відпочинку водіїв (зокрема, передбачає посилення адміністративної відповідальності за порушення режимів роботи і відпочинку, а також проведення спеціального навчання для водіїв раз на п’ять років), застосування тахографів на автобусах і вантажних автомобілях, застосування обмежувачів швидкості та інші питання.

Передбачається також введення процедури анулювання ліцензії на перевезення у разі порушення її умов (на даний момент процедура не розроблена). Крім того, передбачається створення національного електронного реєстру перевізників, що забезпечить обмін даними з центральними органами виконавчої влади і в майбутньому – з державами-членами ЄС. Законопроектом також пропонується обов’язкове створення автоперевізниками системи управління безпекою руху відповідно до міжнародних стандартів. 

Прийняття законопроекту введе норму про використання обмежувачів швидкості на автобусах і вантажних автомобілях, передбачається, що для вантажних автомобілів максимальна швидкість складе 90 км / год, автобусів – 100 км / год і шкільних автобусів – 70 км / год. Передбачається також розробка класифікації колісних транспортних засобів, уніфікованої з ЄС. Крім того, законопроект передбачає можливість перегляду тарифів на перевезення (такі положення в законодавстві зараз відсутні) при зміні величини мінімальної зарплати, розмірів податків, цін на паливо, запчастини і так далі.

Всього законопроект припускає внесення змін до більше 40 нормативних актів. Термін імплементації документа складе від року до п’яти років. У міністерстві очікують, що в найближчі два тижні законопроект буде розглянутий Кабінетом міністрів з подальшою реєстрацією у Верховній Раді.